“Mazulītī” prasmes apgūst topošie inženieri un arhitekti!
Liepājas pirmsskolas izglītības iestādē “Mazulītis” īpaša nozīme tiek pievērsta matemātisko priekšstatu veidošanai un konstruēšanas pamatu apguvei. Izglītības pārvaldē tikai iesniegts projekts “No rotaļas uz zinātni” ar mērķi iegādāties 13 tematiski daudzveidīgus mācību komplektus “LEGO Education”: eksperiments ar caurulēm, glābšanas dienesti – ātrā palīdzība, ugunsdzēsēji, policija, kafejnīca, rotaļu laukums, zoodārzs, pagalms, traktors-konstruktors. Izglītības pārvalde atbalstīja projektu, dodot iespēju uzsākt Latvijā vēl nebijušu pilotprogrammu pirmsskolā.
Mācību rotaļnodarbību tiek organizētas inovatīvā veidā, kur bērniem dota iespēja praktiski darboties ar LEGO Education aizraujošajiem konstruktoru komplektiem un radošām kartītēm. Šāda veida mācīšanās ļauj sasniegt vislabākos rezultātus un ir veiksmīgi integrējamas visu rotaļnodarbību apguvei. Bērni mācās izprast likumsakarības, pētīt, vērot, tēlaini domāt, loģiski spriest, kā arī sasniegt izvirzītos mērķus. Ja darba procesā ir sanācis pieļaut kļūdu, bērns soli pa solim meklē jaunus risinājumus, lai to izlabotu.
2014. gada 30. oktobrī projekta ietvaros ,,No rotaļas uz zinātni” Liepājas pirmsskolas izglītības iestādē ,,Mazulītis” tika organizēts pieredzes apmaiņas seminārs ,,Rotaļnodarbība ar LEGO Education” Liepājas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāžu skolotājiem. Skolotāja Baiba Skrabāne vadīja atklāto integrēto rotaļnodarbību ar LEGO Education 5 – 6 gadīgo bērnu vecuma grupā. Skolotāja rotaļnodarbībā izmantoja jaunās tehnoloģijas, dažādas metodes un paņēmienus. Darbojoties darba grupās bērni iejutās dažādu profesijas pārstāvju darba ikdienā: policista, celtnieka, cirka mākslinieka un ainavu arhitekta lomā. Bērni parādīja prasmi radoši domāt un izveidojot nākošā gadsimta celtnes. Darbojoties grupu darbā bērniem bija iespēja pašiem izvirzīt mērķus un prezentēt padarīto darbu, izteikt un pamatot viedokli, novērtēt savu un citu ieguldīto darbu.
Vērojot bērnu ieinteresētību un aktīvo darbību, skolotāji sniedza pozitīvu vērtējumu un atzina, ka šādi organizētas mācību integrētās rotaļnodarbības bērniem ir aizraujošākas, tādējādi rosinot interesi par mācīšanos un pētniecību.